Om föreningen

Vi är en ideell förening i Göteborg som äger en råsegelbåt. Vårt syfte är att levandegöra livet till sjöss och att vårda kunskaperna om vikingaskepp. Klicka på länkarna i menyn så kan du läsa mer om Vidfamne samt om våra aktiviteter.

När vi inte är ute och seglar ligger Vidfamne under sommarhalvåret på Klippans ångbåtsbrygga i Göteborgs hamninlopp.

Seglingen förenar oss och livet ombord väcker ofta intresset för vår gemensamma historia. Under åren som vi seglat har vi lärt oss mycket, vi är ödmjukt stolta över det och vill gärna dela med oss av våra kunskaper.

Alla är välkomna till vår förening. Vi är stolta över alla fantastiska medlemmar som engagerar sig i föreningen. Vi är allt ifrån vikingaättlingar till utlandsfödda, från skolungdomar till pensionärer, och vi är konstnärer, ingenjörer, möbelsnickare, elektriker, lärare och biologer. Vi är glada över vår mångfald och att spännande människor med olika bakgrund möts i intresset för segling och historia. Kom du också med och bredda vår mångfald! Föreningen är religiöst och politiskt obunden.
Mer information om medlemskap finns här.